Verleng de zomer met anjola bio-limonade van fritz-kola
Terwijl de koudere maanden naderen, lanceert fritz-kola de biologische limonade Anjola met ananas en limoen in Nederland. Deze ongewone retro-stijl drank heeft een bijzondere geschiedenis en is een unieke smaakinnovatie waardoor je het hele jaar door de zomer blijft vieren.
Anjola is verkrijgbaar bij verschillende eetgelegenheden, strandclubs en cocktailbars, waar het barpersoneel lovend is over het unieke smaakprofiel dat wordt gebruikt voor nieuwe cocktailcreaties. Het onderscheidt zich van anderen door de fles, de smaak, de geschiedenis en de inspanningen op het gebied van duurzaamheid.
Tropische frisheid: een nieuwe smaakbeleving
Met slechts een handvol zorgvuldig geselecteerde ingrediënten, maar allen van hoogwaardige en biologische kwaliteit is Anjola een smaakcombinatie zoals niet eerder vertoond in Nederland. De verfrissende, fruitige smaak doet denken aan een tropisch zomerseizoen. Deze premium drank bevat 20% echt vruchtensap, natuurlijk bruisend mineraalwater en suiker afkomstig van in de EU geteelde suikerbieten. Anjola, een biologische en veganistische drank, is vrij van kunstmatige smaakstoffen, versterkers of stabilisatoren, waardoor de natuurlijke smaak van ananas en limoen uitblinkt.
Groots genieten en duurzaam bijdragen
De noodzaak om een duurzamere wereld te creëren ontgaat niemand en fritz-kola heeft een aantal initiatieven in het leven geroepen om hieraan bij te dragen. Zo is Anjola verkrijgbaar in portieflessen van 0,2 liter om bewuste consumptie aan te moedigen en is de fles tot 50 keer herbruikbaar; door te kiezen voor glas dragen Anjola-drinkers bij aan een wereld zonder plastic afval. De drank heeft niet alleen een grote genietfactor maar neemt je ook mee terug in de tijd met zijn opvallend ontworpen premium etiket, gemaakt van linnenpapier voor een duurzame, retro look en feel.
Nostalgische charme
De naam Anjola is een combinatie van de woorden: An(anas), de naam van de oprichter Jo(hannes) en de Hawaïaanse dans (Hu)la. Interessant genoeg is de uitvinder nooit naar Hawaï geweest, des te verrassender hoe de smaak van dit eiland is gecreëerd. Anjola werd gepatenteerd in 1952 en was toen de eerste in zijn soort op de markt. In 2008 werd de productie stopgezet. In 2015 kwam fritz-kola in beeld en blies de traditionele frisdrank, met veel liefde en biologische ananas, nieuw leven in.
“De unieke geschiedenis en het ongebruikelijke recept van Anjola blijven ontzag en fascinatie opwekken.” zegt Mirco Wolf Wiegert, oprichter en algemeen directeur van fritz-kulturgüter. “We willen de geschiedenis behouden en tegelijkertijd een succesvolle toekomst voor ons product garanderen. Anjola, meer dan 70 jaar oud, blijft nog steeds jong en inspirerend. Een authentiek meesterwerk dat eindelijk een tropische verfrissing kan bieden aan alle fritz-kola fans in Nederland.”
Momenteel is de distributie gericht op horecagelegenheden en evenementen. Daarnaast zal het prominent aanwezig zijn op de vakbeurzen BBB Maastricht en de Horecava 2024, ook worden er productproeverijen en mixologie-sessies gehouden.